Přejít na obsah
Magistrát města Liberec
Home > Služby... > SENIOR LINKA (488...
Tísňové volání Tísňové volání: 156 SMS pro neslyšící SMS pro neslyšící: 721225874

SENIOR LINKA (488 578 188) Co to je?

 
Jde o zvláštní telefonní linku, na které jsou občanům Liberce poskytovány informace o tzv. NEOBJEDNANÝCH SLUŽBÁCH.

To mohou být "nečekané návštěvy" pracovníků plynáren, elektráren, vodáren, sociálního odboru magistrátu, poštov­ních služeb apod. Praxe ukázala, že právě tyto služby jsou často uváděny jako záminka pro vniknutí do bytu a následnou trestnou činnost.

Komu je služba určena?

Tato služba je zamýšlena jako pomoc starým lidem, protože na ně bývá soustředěn tento druh trestné činnosti, ale použít senior linku může kdokoliv.

Kdy tato služba funguje?

Po, St                          8 – 17 hod.
Út, Čt                          8 – 16 hod.
Pá                               8 – 14 hod. 

Při zvonění u Vašich dveří se vždy ptejte:

  • Kdo to je?
  • Odkud přicházíte?
  • Jak se jmenujete?
  • Můžete se mi prokázat služebním průkazem či legitimací?
  • Vydržíte chvilku?  Zkontroluji si vaši službu telefonicky


Základní ochrana:

  • používejte panoramatické kukátko
  • mějte domluvený způsob zvonění vašich blízkých (např. 3 zazvonění za sebou)
  • při otevírání dveří cizímu člověku použijte bezpečnostní řetízek
  • nikdy nepouštějte neznámého člověka do bytu
  • nereagujte na "výhodné" podomní nabídky cizích lidí (bývá to často velmi nevýhodná nabídka nebo dokonce kradené zboží)
  • nevěřte "dojemným" historkám (je to používaná finta podvodníků)
  • nerozměňujte nikomu peníze (častá finta zlodějů, nebo lupičů, kteří zjišťují, kde se nalézá vaše hotovost)
  • mějte kontakt na seniorlinku umístěný na vnitřní straně dveří
  • jedná-li se o neobjednanou službu -  "ověřte si ji na senior lince" 

Při volání na senior linku vždy uveďte:

  • svoje jméno, příjmení a adresu,
  • uveďte telefonní číslo odkud voláte,
  • sdělte popis služebního průkazu či legitimace příchozího
  • dále postupujte dle pokynů pracovníka call centra.

V případě, že během telefonického ověřování služby dotyčný odešel, oznamte i tuto skutečnost na senior lince.

 

TIPY:

Městská policie Liberec nabízí zdarma samolepky jako užitečnou pomůcku pro seniory. Samolepky jsou k vyzvednutí na Oddělení prevence kriminality v budově Městské policie Liberec

Samolepka na levé straně obrázku se umísťuje na vnitřní stranu dveří. Jsou na ní důležitá telefonní čísla včetně spojení na seniorlinku.

Samolepka na pravé straně se umísťuje na vnější plochu dveří a tam upozorňuje příchozí, že obyvatel bytu je "v kontaktu" s Městskou policií Liberec, nemá zájem o podomní nabídky a nevyžádáné služby budou kontrolovány.

 

 
Linka důvěry pro seniory a osoby v krizi

Při těžkostech jiného druhu (samota, ztráta blízkého, potíže ve vztazích) využijte bezplatnou LINKU SENIORŮ 800 200 007, kterou provozuje ELPIDA, O.P.S.  Tato služba je linkou důvěry pro seniory a osoby o seniory pečující. Jde o bezplatnou a anonymní telefonickou službu pro seniory a osoby v krizi. Nabízí volajícím důvěrný prostor pro sdílení jejich pocitů, provází je náročnými životními situacemi, poskytuje jim smysluplné kontakty na další služby a instituce a tím je podporuje v aktivním, nezávislém a důstojném životě. 

 

 


Aktuálně