Přejít na obsah
Magistrát města Liberec
Home > Tým > Práce... > Testy fyzické...
Tísňové volání Tísňové volání: 156 SMS pro neslyšící SMS pro neslyšící: 721225874

Testy fyzické zdatnosti


(1)                        Testy tělesné zdatnosti:

·       Test č. 1 – člunkový běh 4 x 10 metrů,

·       Test č. 2 – celomotorický test, CMT test (opakovaně), 2 minuty,

·       Test č. 3 – klik – vzpor ležmo (opakovaně),

·       Test č. 4 – leh – sed (opakovaně), 2 minuty,

·       Test č. 5 – běh na 1000 metrů.

 

Test č. 1 člunkový běh 4 x 10 metrů

Potřeby: stopky, dvě mety cca 40 cm vysoké, 10 m rovného, neklouzavého terénu

Úkol: uběhnout vzdálenost 4 x 10 metrů stanoveným způsobem v co nejkratším čase.

Popis: start (na povel) vedle první mety, běží se šikmo mezi metami, meta č. 2 se obíhá, stejným způsobem se vrací zpět a obíhá se meta č. 1. Třetí úsek se běží přímo, následuje dotyk mety č. 2, rychlý obrat a při dotyku mety č. 1 se zastavuje čas.  Měření výkonu: na 0,1 vteřiny

Ověřovaná schopnost: dynamická síla dolních končetin a akcelerace. Rychlostně realizační schopnost.

 

Člunkový Běh-4 x10 m

Body

Výkon/s

Body

Výkon/s

1

16,0

11

11,4

2

15,5

12

11,2

3

15,0

13

11,0

4

14,5

14

10,8

5

14,0

15

10,5

6

13,4

16

10,3

7

12,8

17

10,1

8

12,3

18

9,8

9

11,9

19

9,6

10

11,6

20

9,4

Za každé zrychlení o 0,2 sec. připočítat 1 bod.

Test č. 2 celomotorický test, CMT test (opakovaně), 2 minuty

Potřeby: stopky, měkčí podložka (žíněnka, tatami, molitan).

Úkol: maximální počet cviků stanoveným způsobem v čase 2 minut.

Popis: ze stoje spatného přes dřep do lehu na břiše, zvednout ruce z podložky, přejít zpět opět přes dřep do stoje spatného, dále se pokračuje přes dřep do lehu na napřímená záda, ruce se dotknou podložky podél těla a zpět přes sed a dřep do stoje spatného. Za každý přechod do stoje spatného je počítáno jedno provedení cviku.

Měření výkonu: počet správně provedených cviků

Ověřovaná schopnost: silově-obratnostní vytrvalost svalů fázických i posturálních.

 

 

Celomotorický test, CMT test (opakovaně), 2 minuty

Body

Výkon/opakování

Body

Výkon/opakování

1

10

11

30

2

12

12

32

3

14

13

34

4

16

14

36

5

18

15

38

6

20

16

40

7

22

17

41

8

24

18

42

9

26

19

43

10

28

20

44

Za každé další dva cviky do stoje spatného připočítat 1 bod.

 

           

Test č. 3 klik-vzpor ležmo (opakovaně)

 Potřeby: neklouzavá podložka.

 Úkol: maximální počet „kliků“ bez přerušení, stanoveným způsobem a bez zapření nohou.

Popis: leh na břiše, skrčené paže opřít dlaněmi o zem, špičky prstů v úrovni ramen směřují vpřed, hlava směřuje vpřed. Dopnutím paží v loktech vzpor ležmo. Pokrčením paží minimálně do 90 stupňů zpět do kliku. Trup je zpříma, pánev nevysazuje ani neprohýbá.

Ženy – stejné provedení, ale dlaně mohou být opřeny o podložku 45 – 50 cm vysokou.

Měření výkonu: počet správně provedených cviků bez přerušení.

Ověřovaná schopnost: dynamická síla trojhlavého svalu pažního, prsních svalů a pletence ramenního – vytrvalostně silová schopnost.

 

Klik – vzpor ležmo (opakovaně)

Body

Výkon/opakování

Body

Výkon/opakování

1

12

11

32

2

14

12

34

3

16

13

36

4

18

14

38

5

20

15

40

6

22

16

41

7

24

17

43

8

26

18

45

9

28

19

47

10

30

20

49

Za každé 2 kliky navíc připočítat 1 bod.

 

 

Test č. 4 leh – sed (opakovaně), 2 minuty

Potřeby: stopky, měkčí podložka, partner nebo žebřiny.

Úkol: maximální počet leh – sedů v čase 2 minut, lze i přerušovaně.

Popis: leh na zádech, ruce křížem na prsou položené na rameni, nohy pokrčeny v kolenou v úhlu 90 stupňů, chodidla fixovaná partnerem nebo pod poslední příčkou žebřin. Z popsané polohy vzpřímený sed (možno dotekem pravého lokte levého kolena a naopak). Následný leh s dotekem podložky lopatkami.

Měření výkonu: počet správně provedených cviků po dobu 2 minut.

Ověřovaná schopnost: síla svalů – bederních, kyčelních, stehenních a přímého břišního. Vytrvalostně silová schopnost.

 

 

Leh – sed (opakovaně), 2 minuty

Body

Výkon/opakování

Body

Výkon/opakování

1

25

11

68

2

30

12

71

3

35

13

74

4

40

14

77

5

45

15

80

6

49

16

82

7

53

17

84

8

57

18

86

9

61

19

88

10

65

20

90

Za každé 2 dokončené cviky připočítat 1 bod.

 

Test č. 5 běh na 1000 m

Potřeby: přehledný, přesně vyměřený okruh s rovným povrchem, stopky.

Úkol: uběhnout vzdálenost 1000 metrů v co nejkratším čase.

Popis: skupinový start, běžícím se průběžně sděluje čas.

Měření výkonu: na 1 vteřinu

Ověřovaná schopnost: střednědobá vytrvalostní.

 

 

Běh na 1000 m

Body

Výkon/s

Body

Výkon/s

1

6:00

11

4:00

2

5:45

12

3:50

3

5:30

13

3:40

4

5:15

14

3:30

5

5:00

15

3:20

6

4:50

16

3:10

7

4:40

17

3:05

8

4:30

18

3:00

9

4:20

19

2:55

10

4:10

20

2:50

Za každé další 2 sec. připočítat 1 bod.

 

(2)          Kritéria a hodnocení pro splnění testů tělesné zdatnosti:  pro splnění je nutné v každém testu získat minimálně 2 body, v celkovém součtu je nutné získat minimálně 30 bodů.

 

 


Aktuálně